Saturday, May 23, 2009

BETUL KATA ORG"X knl maka x cinta"

Dah tiga minggu aku mengajar,aku cuba lakukan ape yg aku blajar dlm sbjk fiqh dkwh sem lps,aku cube dekati mrd2 aku ngn cara 'athifi ,kesannye alhamdulillah membanggakan..he2,mrd2 yang nakal mendgr kata2 ku,bkn 2 je malah dyorang lbh rapat lg ngn aku,aku lalu je sblh kelas dyorang smua bg slm n jerit nama aku walo kat kelas dyorg ada ckgu lain..bkn senang nak mendekati murid2 yang di benci oleh semua guru2 kat sek 2,skrg baru la aku fhm kenapa mereka jadi lbh lasak kt sek,peranan ibu bapa dan ahli keluarga sebenarnya amat penting sgt..mereka ketandusan kasih syg,perhatian akibat ibu bapa yang asyik sibuk ngn tugas seharian shj,akibatnya merka meresakan tidak ada sesiapa pun yang ambil berat tentang dirinya,lantas dari itu,mereka mengambil jalan pintas tok ponteng kelas,bersikap kurang sopan pada para pendidik n sebagainya..
dari pengalaman yang aku dapati n aku mahu kongsikan pada para pembaca,kebanyakan pelajar yang pintar dan sopan adalah terdiri dari keluarga yang harmoni n bergaul ngn rakan2 yang berakhlak..justeru itu,marilah kita bersama-sama mengeratkan hubungan kekeluargaan,persahabatan,dan jalinan kasih sayang antara satu sama lain. selain itu, hormatlah pada semua guru-guru kita x kiralah dia lebih muda atau telah melangkau usianya kerana guru adalah punca keberkatan ilmu yang kita pelajari...

1 comment:

* ikr@m * said...

haa bleh pun kan mcm tu kn..tu org ckp ain ni bdk kcik lg..ble org ckp xnk mgku hehe..time ni ain bleh je ok kn, knape lpas dr ni dh ckp xnk jd ckgu lg..mane smgt ain wktu ni..ain,klu kita x rase susah dlu mcmane nk rase senangnya..sblm tido tu try pkir bnda ni cuba mhasbah diri,org lain xdpt peluang mcm ain dpt ni..ain bruntng dpt tmba pengalaman ni..ain advnce ke dpn,tp ain yang nk sekat diri ain sendri,xmo la mcm tu..mcm mane nk jd dwase ni..ingt,org bjaya mcmane ciri2 die..ain ckp nk bjaya n nk jd org baik2 kn..so,think about that k..